Perenninköp!

Dax att köpa perenner och lökväxter. Jag vill ge några tips var man kan köpa perenner. Det finns ett försäljningsställe i Farhult, på genomfartsvägen som säljer perenner till ett fantastikt pris av 20kronor planten, självbetjäning, man plockar ihop perennerna och räknar ut vad det kostar och sen är det bara att stoppa in pengarna via ett inkast i väggen till huset, kvallitén är samma som vilken plantskola som hellst.
Om man nu vill göra ett besök på andra sidan sundet, så har jag tre favoställen från Helsingör mot Köpenhamn.
Först kommer man till Nybo Plantskola om man kör mot Köpenhamn, på vägen som går paralellt med motorvägen och strandvägen.

Detta är en traditionell plantskola, med ett stort urval buskar, träd och perenner.

Buskar, träd, perenner. Detta är nog en av den mest trivsammaste plantskola man kan uppleva, detta är ingen planskola utan en trädgård, om man inte handlar något så är det bara ett nye att gå runt och njuta, man vill ha kaffekorgen med sig in och jag tror det fanns plats för detta.

BO GRÖNT HÖSTERKÖP, som ligger i Hörsholm, lättast att hitta plantskolan är motorväger mot Köpenhamn och taga avfarten 10 så ligger den 500m från rondellen mot Köpenhamn, Detta är min favo nr. ett, det som inte finns här, och 10st av samma sort, finns inte. Priserna är som regel under våra priser, trots valutan och vill man köpa någon större växt, träd så skall man absolut kolla priserna här och jämföra med Svenska plantskolor, det kan löna sig, tro mig, jag vet.

BO GRÖNT HÖSTERKÖP, firar HAVENS DAG nu den 12-13 september med ½ priset på många varor och många tillbud och Happy Hours- tag 2 och betala för 1 m.m. Gå in på däras hemsida så får ni själv läsa om alla tillbud, Man kan oxå gå med i däras kundeklubb och få nyhetsbrev och det har jag gjort.
Hemsidan till BO GRÖNT är www.bgh.dk  Jag rek. denna hemsida + att pesonalen hjälper till på ett gemytligt sätt och framför allt är de kunniga, gör ett besök på plantskolan om ni har vägarna förbi, avfart 10 som sagt.
Jag kommer inom kort att sätta in ett bildspel från BO GRÖNT plantskolan som är Danmarks största plantskola.
Ha en trevlig helg och frossa i växter till trädgården i helgen, det är dax nu, hälsar gert-åke. "lilla Sofiero"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0