Vårvarning på Viaköp Trädgård!

Regn hela natten så snön smälter o efter det blev det 4 plusgrader o sol från en blå himmel.

Jag klippte till rosorna så att knopparna får en chans att slå ut till jul.

Rosenbuskarna ser ut att må riktigt bra i år o har en hel del knoppar.

Rosenknoppen har börjat att slå ut o jag ser ju fram emot det, för jag har ju en tradition att ha en ros från trädgården på julbordet och det har vi haft sedan jag var liten, men i år ser det svårt ut, så vi får se.

Fyra grader pluss o sol från en blådisig himmel och ett öronbedövande fågelkvitter i trädgården, t.o.m en Strare var på blixtvesit o passade på att stämma av en drill, har aldrig tidigare sett någon Stare vid denna tid.

Julrosorna har satt fart o alldeles knoppiga.

Julrosen är på väg att slå ut.

Vist är det vårligt med solen skinande igenom Bambun och det har varit en underbar dag o det gäller att njuta när det bjuds.
Ha en forsatt bra helg; gert-åke *Lilla Sofiero, en del av Skåne*

Reklam
 www.bmt-ab.se
Vi designar & stylar er trädgård, 40-år i branschen.
Spec. Installationer & teman, såsom, Asia, medelhav m.m.
Bygger & anlägger och förvaltning/skötsel av trädgård/fastighet.
Designer/trädgårdskonstnär; Gert-Åke Andersson.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0