Inspiration !

Hur får man inspiration till sin trädgård och vad är inspiration, trender och mode? Inspiration= *ingivelse eller påverkan som förlöser den skapande förmågan*
 Jag kommer att blogga var jag får mina idéer och uppslag ifrån, mina resor, mässor, platser som inspirerar mig, besök på trädgårdsparker och privata trädgårdar samt plantskolor. Jag kommer att fylla ut med detta när det inte händer så mycket i trädgården.
Jag skall bara visa en en bild från Norrvikens trädgårdar och en från trädgård i Thailan där jag tror att Norrviken har varit en ispiration för den Thailänska trädgården. Titta själv och funder om det kan finnas någon koppling.

Jag har bättre bilder där man ser dammen, skall återkomma till den senare.

Jag upptäckte inte denna likhet förren jag kom hem och besökte Norrvikens Trädgårdar, annars kunde jag tagit lite fler bilder.  Vad tycker Ni, vore kul om ni ville kommentera detta. Varför tror jag att en trädgårdsanläggning i Thailand skulle vara inspirerad av Norrviken, jo därför att han som driver denna trädgården är Svensk enligt bekanta i Thailand. Inom kort kommer jag att visa bilder och skriva lite om denna trädgård.
Ha det bäst hälsar gert-åke. "Lilla Sofiero" en del av Skåne.
 Peka.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0