Viaköp Trädgård, stockrosor!

Vad vore en Skånegård utan sina stockrosor.

Stockrosorna stäcker sig mot skyn och täpper till fönsterna, men från insidan är det helt ljuvligt att titta ut på Stockrosorna.

Att sitta här är oxå en njutning.

Vyn här, är den inte Skånsk så saj. (saj, är skånska, = säg)

Mångfallden, gör Stockrosen bedårande, hisnande, ljuvlig m.m.

JA, helt magisk mot det röda korsvirket.

Denna Stockros är oxå underbar.

Man kan bara njuta.

JA Skåne är ett härligt land, härligt land, härligt land och Skåningar är de som kan, bomfallerallanlaj, som vår Skånska Edvard sjunger i visan.
Ni kommenterar inte mina inlägg, men jag kan känna glädje av att ni kommer med likartade inlägg på Era bloggar efter mina inlägg, det gillar jag mer än kommentarer som är intetsägande och krystade. Så fortsätt att kopiera mina inlägg, för då vet jag att ni gillar min blogg.
På trädgårdsrundan fick jag veta att min blogg läses i fem kontineter, trots att jag skriver på sveska, så tack alla ni i Afrika, Asien, Australien, Usa och Europa, fortsätt med det, jag gläds av detta.
Ha en fin dag; gert-åke *Lilla Sofiero, en del av Skåne*
 www.bmt-ab.se
Vi designar & stylar ER trädgård, 40-år i branschen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0