Viaköp trädgård & plantskola, mellandagsgöra!!!!

Vad tror ni man har för roligt jobb att göra såhär i mellandagarna, det roliga är ju att gå igenom alla kommande leveranser till våren o det är vi helt uppe i just nu... MEN det är inte bara detta att göra, utan det finns en baksida oxå som är nog så viktigt....Bokföring o avslut av 2013, det är detta jag just nu håller på med, inte att förakta man får då fakta på hur det har gått detta första år med Planskola o det har varit ett relativt hyggligt år o tror att det kommer att öka med kundet nu under 2014. Jag har ett insprerande kontor i gammal stil med lite stilmöbler blandat med nytt. Här är lite bilder så ni ser att jag trivs i denna miljö.
Lagboken är ju ett måste o lite utmärkelser o man kan ju tänka sig var jag skall sitta, ja precis i tronen.
Första bilden visar hur hårt arbete det är med bokföring, ni ser hur konsentrerad jag är, här ovan tog jag på hatten så ni ser att det är jag som sitter där, i somras när jag var på plantskolan så påpekade några kunder att jag skulle ha hatten på mig så de viste att det var jag, för det hade sett mig i tidningen DN med hatt så det får bli så hädanefter.
 
Jag gillar att tända lite ljus på kontoret när jag arbetar där, för det lättar ju upp stämningen lite.
Sammanträdesrummet är då i samma stil, har tagit vara på korsvirkesväggarna från mitten av 1800-talet o även bjälkarna i taket o sedan den nyuppförda väggen har jag då försätt med ekstockar o däremellan en nedaljongtapet i guld, mellan ekbjälkarna i taket är då klätt med vinlådebräder, givetvis fotegenlampor o kandelabrar ned ljus och även väggfaklor, bord o bänkar har jag gjort av äldre golvbräder  som jag har polerat o oljebehandlat, mysigt.
 Ja det var lite av mellandagsgörat på Viaköp plantskola, Chon håller på att bygga om trädgården så att de som besöker oss under 2014 skall uppleva något nytt där oxå, glöm inte att boka in besök på plantskolan o trädgården. Längtar efter att träffa er, ha det bäst. gert-åke.
 
REKLAM!

Tid att boka trädgårdsbesök för nästa år i Viaköp Trädgård,                                                              Bussresor mindre sällskap o enskilda besök bokas genom vår hemsida www.viakoptradgard.se   Besök  vår Planskola och Trädgården                                                               öppnar den 1/5 kl 10,oo-16,oo.                                                                                                                     Övriga öppettider måndag – fredag 10-18 lördag 10-14.                                                                         Bygger & anlägger och förvaltning/skötsel av trädgård/fastighet.
Designer/trädgårdskonstnär; Gert-ÅkeYamdee Andersson.

 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0