Mina Tulpanfavvissar.

Hej på er sitter här en kulen advent, har tänt ljusen men det blir inte mycket ljusare för de. jag tänker mig fram till våren o kikar på lite bilder, vårblommor, då kommer det ofrånkomligt att se tulpaner som är mina favoriter på våren. Jag bläddra fram o tillbaka för att se vilken som är min favvo av tulpaner, suck suck o stön...... går ju inte att välja ut en av dessa underbara skapelser, skall de vara enkla, fyllda, flikade, enfärgade, rundade, spetsiga,,,,ja listan kan göras hur lång som. Här kommer nu mina tankar om de som ligger mig närmast om hjärtat....
Dessa tulpaner i Skånes färger går ju alltid först ledet.
 
 
 
Vad kommer sen på andra plats..??? jo givet vis Rosa...
Här kan jag oxå nämna att lila tulpaner kund ju vara på plats här men de rosa gick före, men nu till mina absoluta favvissar bland tulpaner är de vilda tulpanerna..
 
 
 

Det var mina favvissar, Jag har ju många andra tulpaner som jag går o pysslar om o njuter av, ni får nu tala om vilka era tulpanfavvissar är.
Ha det bäst o njut av livet.
gert-åke.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0