Lands 100 öppna trädgårdar!

Vi besökte tre av Lands öppna trädgårdar.

Vi började med Lotti Hermanssons trädgård.

Med sina dammar o gröna rum o med många olika träd...
Därefter blev det Bertil Burströms trädgård som vi kom till. *Uppfinnar Jocke*

Hela trädgården var översvämad med tokigheter.

Musikkåren var på plats, dagen till ära..

Många sittplatser o här är en av dem..

Det var ganska ruggit väder o då var det skönt attvärma sig vid brasan..

En naturlig bäck rann genom trädgården ner i en ravin, där näcken spelade, hästar drack vatten o jag vet inte allt, här fanns inget stopp på fantasin o det här skovelhjulet hade djudet av en stor atlantångare i trädgården, jag tror inte det fanns någon som inte hade ett leende när de lämnade trädgården..
Nästa anhallt blev den mest omskrivna trädgården i Sverige, Ulla Molins trädgård i Häganäs.

Jag kan inte förstå all denna uppmärksamhet kring denna trädgård, sorry, vist arkitektritad, men det finns ju många sådana, jag tycker inte att trädgården är stilren o håller inte måttet, kanske att trädgården har varit före sin tid o därmed blivet en förebild för andra trädgårdsarkitekter..

Jag som trädgårdskonstnär/designer tycker att det händer för lite, här får man liksom konsentrera sig på att följa gången,,,,Ingen Ahaupplevelse från min sida,,,
Vi avsluta rundan på Krapperupsslott..

Krapperup slott. http://www.krapperup.se/ Här finns program, visning av slottet, konsert o musée/konsthall.. Krapperupsslottsträdgård är öppen året om o är gratis o bedårande vacker..


















Här står Patron själv framför Krapperup slott.
Detta var vår lilla trädgårdsrunda...
Ha det bäst i sommar; gert-åke *Lilla Sofiero, en del av Skåne*

Reklam!
 www.bmt-ab.se
 
Tid att boka in uppdrag, NU. Rot= Proffs till halva priset.
Vi designar & stylar er trädgård, 40-år i branschen.
Spec. Installationer & teman, såsom, Asia, medelhav m.m.
Bygger & anlägger och förvaltning/skötsel av trädgård/fastighet.
Designer/trädgårdskonstnär; Gert-Åke Andersson.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0