Orangeríet på Viaköp Trädgård!

Orangeríet på Viaköp Trädgård har Peter Englander beskrivit, ganska bra i sin bok *Trädgårdstoppen* Han skriver så här: sit; # öppningen in mot den Thailänska djungeln# så kände han när han gick in i Orangeriet,han skriver vidare sit #det ser väldigt asiatiskt ut o nu finns det ingen återvändo.Det är nästan lite Indiana Jones-känsla när vi tar oss in i den frodiga djungeln o banne mig om jag inte hör snattret av apor# 

Första bananträdet som ger frukt.

De trivs bra här i Orangeríet.

En avdelning i Orangeríet har jag mina Orkidéer.

Är ganska nöjd med odlingarna.

Vi har hjälp med pollineringen.

Jag har ju även fjärilar till hjälp.
Det var lite om mitt Orangerí.
Ha bet bäst; gert-åke yamdee andersson, trädgårdskonstnär.
BONUSBILD:
 OJDÅ! peka på bilden, så flyger den.......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0