Trädgårdspromenad!

Idag den 2/10 tog jag en morgonpromenad i trädgården, fantastigt vad det finns mycket med blommor vid denna årstiden, rosorna blommar som vid första blommningen, klematiserna är lika mycke, ja det sprular överallt i trädgården.

Rosorna är vekligen i högform nu och man ser vad de har satt knoppar, så de tänker inte ge sig på länge.

Klematiserna har jag nog inte sett så friska på hela sommaren som nu.

Denna Klematis har blommat utförett hela sommaren och fortsätter nog ett bra tag till.

Hortensian, blommerna sjunger nu på sista versen.

 Rudbäckian är bara så fantastig, med sin färgkombination, läcker tycker jag. Nu börjar det åska, så jag får nog avsluta och gå in ett tag.
Ha det bäst, hälsar gert-åke, "Lilla Sofiero". 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0