Återvände till brottsplatsen!

Idag återvände vi till brottsplatsen, fast vi körde vidare till Rössjön som var meningen att vi skulle göra igår, men vi vågade inte kör dit på denna glashala väg med Joakims nya bil, därför blev det V-sjön igår. Idag körde vi med min jobbebil, men det var spännande, det kasa lite hit och litta dit, men inte i diket som jag har erfarenhet av, just på denna sträckan har jag kasat av vid ett par tillfällen.

Detta är vårat favoställe nere vid en grillplats, på stranden till Rössjön. Vi parkerar vid stigen till Snapphane stallarna, men så går vi ner till Rössjön istället. Det är lika fint här alla tider på året.

Vi gjorde upp eld, på den torra ekveden vi hade med oss och sedan åkte Chon och Kong skidor och bobb på skogsvägarna och jag gick runt lite och fotade lite vinterbilder och Joakim rastade hunden lite och passade elden.

Vi grillade korv med bröd. Denna bilden påminner om han som stod i rök och damm, fniss.

Vist är det en extra krydda att grilla i naturen.

Vi grillade sidfläsk som var insmorda med killi, salt och lite andra kryddor.

Kylen var nog lite felinställd för Musten började frysa.

Bilden får vell vara betyget för denna utflyckt, alltså en toppendag.
Ha det bäst, hälsar gert-åke, en del av Skåne.
 Beställ era vår-arbeten nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0