Trädgårdsmässa i Malmö!


Malmös nya landmärke, siktar man in sig på det, så kommer man till mässhallarna.
Trädgårdsmässan i Malmö, innjöts inte i någon större vårfrossa, jo kanske frossa, den kändes mer som en avslagen öl, men dock. Det blev några nya kontakter, så lite uppåt blev det, trots allt. Mässan var ungefå´r som att åka bergodalbana, maten på restaurangen var nästan i klass med lunchmat fast sämre, men man får vell vad man betalar för, 85kr med sallad, bröd, dricka och kaffe, så det är OK, man kunde önska sig lite högre kvallité och då kunde man betala en hundring eller kanske lite till.

Chon botaniserar bland de Hollänska knölar och lökarna, det blev några påsar för hans del, till trädgården. Ett litet TIPS; när frosten har släppt sitt fäste så påta ner lite tulpanlökar eller andra lökar, så får man en längre säsong av sina favoriter.

Jag var ute efter lite inspiration för vårt trädgårdsland som är under planering, om det går, så vill vi ha ett växthus där, så därför tittade jag på dessa och detta såg ok ut, för jag skall tillverkar det själv om ingen SPONSRAR ett växthus till vår trädgård. som vi kan visa upp för våra besökare på trädgårdsrundan och för mina kunder till www.bmt-ab.se Vi har funderingar att tillverka växthus i trä i vårt sotiment.

Den svarta skylten på växthuset kan framträda om de sponsrar med ett sådant växhus och då får de en länk på min blogg + Hemsida och event. reportage i någon trädgårdstidning, det gäller även andra intressenter.

Kungakronorna och den röda mattan fäste jag stort intresse för, vi på Viaköps Trädgård, www.viakoptradgard.se är fyra kungar, var ock en på sitt område och den röda mattan kommer att vara utrullad till trädgårdsrundan den 4-6 Juni som alla är välkomna till, vill ni ha en försmak så klicka på länken HD-klippet.

Ett litet udda inslag på mässan var ett Bröllop, det märktes att de hade firat bröllopsnatten tidigare med sina sju barn eller hur många de nu var, så han slängde bröllopstårtan på brudens fat, aj, aj. AJ, hur skall detta sluta. Ja man kan ju bara önska lycka till.
Mässan med nya kontakter och lite inspiration för vårt trädgårdsland så får man vell vara nöjd med besöket, vi blev chockade över en viss grej, men det är utraderat nu, men jag kommer att vidröra chocken vid ett annat inlägg, då från ett annat perspektiv.
Ha det bra hälsar gert-åke *Lilla Sofiero, en del av Skåne*
 40-år i branschen.
Nyttja Rot & Hushållsnära tjänster. www.bmt-ab.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0