Vårstädning i trädgården!

Chon fick vårspratt idag och började klippa fruktträden och vårstäda trädgården och jag tog en runda med kameran för att säkra vårens framfart.

Han bolla till körsbärsträdet och på trädgårdsrundan i fjol fick vi veta att det inte går att klippa Körsbärsträd så, han var någon trädgårdsexpert från en trädgårdutbildningsskola....?

Chon klippte ner Lavendeln och luckra upp jorden i rabatterna.

Vårkrukorna är planterade och om vädret fortsätter, så sätter vi ut krukorna till helgen.

Chon har provat att så Tamarind och de växer så man kan nästan se hur de växer. vi skall ha detta ute på gården på sommaren och sedan bär vi in det i Thaihuset över vintern.

Vi fick oväntat besök i trädgården, en Tornfalk, det var första gången den visade sig i trädgården. Jag fick syn på den från ett fönster och det var tur att jag hade kameran påslagen i handen, så jag kunde ta en bild av Tornfalken, han håller till på åkern utanför trädgården.
Ha det nu bra i vårvarmen, hälsar gert-åke, *Lilla Sofiero, en del av Skåne*
 40-år i Branschen.
Nyttja Rot & Hushållsnär tjänster. www.bmt-ab.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0