Ut i det BLÅ !

Igår dagen före min födelsedag tog mina nära ut mig i det blå. Jag är ju BLÅ o min absoluta favvoblomma är Blåklint.

 Chon, Joakim o Kong sa att vi skulle ut i det blå o fira min födelsedag o åka till Malmö o färden gick till Malmö o parkerade på vårt vanliga ställe o sedan promenerade vi ner mot nya Hovrätten, de vet att jag giller arkitektur o rundade det o gick vidare till Malmöhusslott.

Där gick vi in på slottsmuseet.



Det är inte lätt att ställa sig i hörnet som fångarna fick göra, enlidt sägnen, de spang tills de stupa..

Här har vi mina fångvaktare, Joakim, Chon o Kong i runda rummen, Kanonrummet, här fanns oxå ett avrättningsrum.

Här springer jag runt...

Lite interiör från slotter...hmm..

Hade kanske lite för höga förväntningar på inredningen i slottet, lite besviken, faktiskt.

Här fick man kalla kårar i magen, kändes som djupet var oändligt.

Tidsutställningen, från stenåldern till nutid var intressant.

Utställningsmontrar från olika epoker.

Den gamla orgeln står där lite ensamt, här finns utrymme för mer musikinstrument..eller kyrkokonst eller väggmålningar, var ganska andefattigt..

Sedan vi blivit mätta på konst o musee föremål gick vi till Slottsträdgårdskafféet o tog en stekt sillamad o kaffe.

Kafféet drivs av Tereq Taylor, känd från trädgårdsfredag o min vänn på FB, fick ett litet snack med honom fastän det var superstessigt i köket, ett ställe jag rekomonderar o man är i Malmö.

Vi strosa runt i slottsparken o för en gammal man fick man ta lite paus o sitta o njuta av Malmös dundrande o dånande Fyrverkeri..Åskan..vi hade tur med regnet, bara ett par droppar.

Slottsmöllan...

Gamla spårvagnen stod o väntade på oss..

På väg till MANDO där vi skulle äta, ett otoligt ställe som jag har som FAVVOSTÄLLE ände sedan det startad o det har alltid vari poppis o nu har de t.o.m. byggt ut, om ni frågar mig, så är det det säkraste stället att bli nöjd med maten i hela Skåne..

Interiörn från den nya delen på MANDO..Mest kända för sin Plankstek, sagolik precis som övrig mat.

Dagen avslutades hemma i trädgården med Champagn o jorgubbar.
Tack fö en supertrevlig dag; gert-åke *Lilla Sofiero, en del av Skåne.

Reklam!
 www.bmt-ab.se
Tid att boka in uppdrag, NU. Rot= Proffs till halva priset.
Vi designar & stylar er trädgård, 40-år i branschen.
Spec. Installationer & teman, såsom, Asia, medelhav m.m.
Bygger & anlägger och förvaltning/skötsel av trädgård/fastighet.
Designer/trädgårdskonstnär; Gert-Åke Andersson.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0