Trädgårdsmässa i Malmö !

Trädgårdsmässa i *Kanonstaden*Malmö, i nya lokaler, mittemot Malmö arena, parkering 50kr på ett gångavstånd av en kilometer, för den avgiften kunde de ju haft buss fram till mässhallarna, lokalerna har jag inget att invända om, kanske var entréavgiften på 140/person lite i överkant, ljudnivån i byggnaden var ju alldeles för hög, sorlet var så högt att det knappast var någon idé att föra något längre samtal, byggnaden hade inte något ljuddämpande material utan bara betongväggar o plåt i taket, lite tokigt att inte bygga in det i nya byggnader, annars var det OK.                Nu till trädgårdsmässan som blir mindre o mindre med åren, här fanns inte mycket att komma med..men något var där..

Detta var det första som man möttes av, kläder uppsydda av gamla blommiga gardiner, trevlig återvinning...

Ett snyggt trädgårdsbadkar..

Betong järn o ståltråd  är på modet nu..jag skall börja att gjuta bordskiver o lite annat till försäljning, sortimentet kommer på hemsidan inom kort..

Trädgårdsdesign som jag gillar, dedär med betongplattor är ju ganska ute nu, men ändå trillskas vissa företag att ställa ut sådant trädgårdsförstörande skräp, som på denna bild kan man bara glädjas...

Att flytta ut vardagsrummet i trädgården är ju underbart. en liten brasa, en kopp kaffe, en rottingstol m ett fårskinn i o en god trädgårdsbok eller en Ranelidare, då är det fullbordat...

Efter att man har tröskat igenom böckerna, lava dem i högar i trädgården, tyckte jag såg några GW-persson böcker i högarna,,det är vell där de hör hemma, men i bokhyllan på föregående bild finns ju Ranelidarna i bokhyllan, för dem kan man ju läsa om o om igen... 

Bland mina FB-vänner så fanns Peter Englander där med hela Apotekarens trädgård o som föredragshållare... denna monter var den som tilltalade mig mest, bra jobbat..

Gunnel Carlsson en annan av mina FB-vänner lyssnade jag på hennes föredrag, kan inte klara ut riktigt om hon pratade om min trädgård eller det kanske var någon bok hon skrivet, Gunnel var i särklass bäst på scenen....här signerar hon sina böcker..

Tareq Tayler, oxå en av FB-vännerna o en lysande stjärna i *Musikhjälpen o Trädgårdsfredag*  som föreläsare o kock så gillar jag hans framträdande, med alla hans grytor o mat på allt som finns i vår hage, man måste prova innan man kan säga att det inte går, kommer ni förbi *Pangstaden Malmö, måste ni besöka slottsträdgårdens Kaffé som han driver. Malmöhus slott.*

Det hade passat mig med en sådan kostym när jag visar er runt i Viaköp Trädgård, ni kan boka era besök via hemsidan....NI som syr upp dessa kläder, hör av er om ni behöver någon som kan bära upp dessa kläder...
Ha nu en njutis vår; gert-åke *Lilla Sofiero, en del av Skåne*

REKLAM !
 www.bmt-ab.se
Tid att boka in uppdrag, NU. Rot o Rut= Proffs till halva priset.
Vi designar & stylar er trädgård, 40-år i branschen.
Spec. Installationer & teman, såsom, Asia, medelhav m.m.
Bygger & anlägger och förvaltning/skötsel av trädgård/fastighet.
Designer/trädgårdskonstnär; Gert-Åke Andersson.
Besök i trädgården bokar ni genom hemsidan...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0