Viaköp Plantskolans tillkomst (1)

Vi hade prata lite om att öppna plantskola, men vi hade ingen mark att odla på, så vi sökte mark i grannskapet o vi åkte runt på mässor. Vi blev inbjuden till Ängelholms Flower & Garden show 2011 o där ställde vi ut en monter, detta blev startskottet för vår idé om att starta plantskola. Nu letade vi mer intensivt, Vi frågade återigen grannen o fick svaret att han skulle fundera på saken o vi påpekade att det fanns en trekant bak vår tomt som var svår att bearbeta med maskinerna. Början av April, 2012 en fin o solig dag kom grannen körandes på vägen o han stannade o jag frågade än en gång, vi gick bak vår tomt o visade vad jag menade med den felvända trekanten o ve o fasa godtog han min förfrågan o vi kom överrens om att vi fick nyttjanderätten på  den + 10m ut från vår tomt. Jag mätte genast ut området o visade homon det o han godkände det o dagen efter tog vi itu med att anlägga odlingsbäddarna.
 
 Dagarna blev långa 10-12 timmar per dag
Redan efter en vecka kunde man ana vad som skulle bli av detta, Chon vattnade sina ögonstena eller hans barn, man brukar säga att man har gröna fingrar men jag tror att hela han är grön. Nu är jag igång med denna serie, hoppas att ni följer bloggen o kommenterar så jag vet om ni gillar detta, ni kan också gå in på Facebook o gilla sidan där, för då missar ni inget.  https://www.facebook.com/ViakopTradgardPlantskolaBmtISkaneAb?ref=hl  Ha det bäst!!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0